Sportvoeding

Home » Sportvoeding

Sporten is erg gezond… maar alleen als u er verantwoord mee omgaat!

Voldoende beweging (minimaal 30 minuten per dag) is noodzakelijk voor een gezond werkend lichaam.

Voordelen van beweging:

Geregeld bewegen helpt u beter in vorm te blijven en uw postuur te verbeteren, wat mogelijke orthopedische gezondheidsproblemen kan verminderen.
Geregeld bewegen houdt uw cardiovasculaire systeem intact, het versterkt uw spieren en verbetert de lenigheid van u lichaam.
Beweging verbetert uw alertheid en kan u helpen bij een betere productiviteit op de werkplek.
Door actief te blijven komt er endorfine vrij waardoor u zich blijer en positief voelt en dus lekkerder in uw vel zit.
Of u nu 20 of 50 jaar oud bent; iedereen kan beginnen met een bewegingsprogramma. Het is nooit te laat om te starten.
Beweging gedurende de dag kan u helpen ‘s avonds beter te slapen.

 

Bij intensief sporten wordt het lichaam echter zwaarder belast. Of u nou recreatief sporter bent of intensief topsporter, de Pluk de dag coach kan u helpen met een op maat voedingsprogramma voor uw gewenste resultaat.

Veel sporters krijgen te weinig van de juiste voedingsstoffen binnen, waardoor o.a. spiermassa wordt afgebroken in plaats van opgebouwd. Door inzichtelijk te maken wat de werkelijke voedingswaarde van uw huidige voedingspatroon is, krijgt u exact te zien waar ruimte voor verbetering is voor de beste prestatie.

 

Meer weten?